How often do you look at your chart each day?

posted 3 years ago in TTC
  • poll: How often do you check your own chart each day?
    I only open it to enter my data, nothing more. : (4 votes)
    11 %
    1 - 3 times : (23 votes)
    66 %
    3 - 5 times : (5 votes)
    14 %
    6+ times : (0 votes)
    Too many to count! : (3 votes)
    9 %
  • Post # 3
    Member
    1526 posts
    Bumble bee
    • Wedding: May 2013

    @IAmTheShadow:  I only started temping this cycle – so i only look at it a few times a day.  But when I have a complete cycle I will probably stare at them continuously!

    Post # 4
    Hostess
    8726 posts
    Bumble Beekeeper
    • Wedding: October 2012

    Haha, whats funny is that I look at mine about 5 times, (more than to just add data), and then I check my friends list about 3 times a day. I’m not even TTC yet either.  🙂

    Post # 6
    Member
    795 posts
    Busy bee
    • Wedding: December 2011

    Oh dear. I check it when I wake up, throughout the day to add things and also just for shits and giggles, everytime I sit down at the computer, before I go to bed on my phone and sometimes if I wake up in the night I check it again….yep I officially have a problem.  For some reason I think that if I keep checking it something will change or it will tell me different things.  

     

    @IAmTheShadow:  I too play chart games every night.  I put in three different fake temps above, the same, and below my last temp to see if my crosshairs will disappear so I am prepared for the disappointment in the am.

    Post # 7
    Hostess
    11469 posts
    Sugar Beekeeper

    Definitely between 3-5 times a day. Especially now when I am getting close to O day. It is just strangely reassuring for some reason.

    If I stare at it the BFP will come…

    Post # 8
    Member
    13020 posts
    Honey Beekeeper
    • Wedding: June 2011

    Only to enter data now.  Chart staring got old after 5-6 cycles

    Post # 9
    Hostess
    3787 posts
    Honey bee
    • Wedding: June 2011

    OMG I guess I’m the odd one out here!

     

    I check it to put in data. And then I probably look at it again about 3x a week, but not every day. That’s also when I stalk everyone else. My phone is too little to bother trying to chart stalk on it. 

     

    BUT: I guess this is probably because I’m alone and we’re not TTC yet. Times where it’s been possible to have been pregnant, I’ve stalked the everyloveingsh*t out of my chart towards the end of the TWW. lol. 

     

    Actually, DH laughed at me when he came home because I got super excited to “Finally have some hearts back on my chart!!!” 

     

    Post # 11
    Hostess
    3787 posts
    Honey bee
    • Wedding: June 2011

    @IAmTheShadow:  Yeah, on VIP (the computer version, not the mobile) it makes these adorable little hearts on your calendar! It’s EXACTLY like those gold stars/stickers on your chart in elementary school. haha.

    Post # 12
    Member
    795 posts
    Busy bee
    • Wedding: December 2011

    @Mrs.LemonDrop:  where are these hearts?? Apparently I have been missing these for months!!

    Post # 13
    Member
    1057 posts
    Bumble bee
    • Wedding: August 2013

    I open it to enter in my temps/data, and at least once a day I look at it just to look at it, lol. 🙂

    Post # 14
    Hostess
    3787 posts
    Honey bee
    • Wedding: June 2011

    @princessbelle:  If you use the computer version, go to “my chart” where the calender is (with forecasted days, etc), and if you BD, it will put a little pink heart on the bottom. 

     

    I’m a big nerd, but that alone is enough to check my chart on my computer a few times a week. 

     

    Post # 15
    Member
    795 posts
    Busy bee
    • Wedding: December 2011

    @Mrs.LemonDrop:  *squealed in delight*  I never knew that existed.  They are sooooo cute!!! Thanks!

    Leave a comment


    Sent weekly. You may unsubscribe at any time.

    Find Amazing Vendors