Older than your groom?

posted 8 years ago in Relationships
Post # 3
Member
3098 posts
Sugar bee
  • Wedding: November 2009

Yep, only by three years though. I have gotten some “cougar” jokes, lol, just because he’s still in his 20’s and I’m in my 30’s. He DID refer to me as an antique the other day…. Tongue out

Post # 4
Member
357 posts
Helper bee
  • Wedding: October 2009

HAHA!  We’re just 6 months apart, with me being the older one…and my FI teases me ALL the time about it!  There is a period in each year when we’re the same age, and miraculously the jokes cease during that time period…but once my birthday passes again, it’s on!

Post # 5
Member
952 posts
Busy bee
  • Wedding: September 2009

I’m two years older than him. He teases me about it occasionally, but it’s really not an issue since we both met when we were over 30.

Post # 6
Member
364 posts
Helper bee

I’m 1.5 years older than him. Now it’s not a big deal, but when we first met he told me he was 19. Then we went on our first date, on his 19th birthday. When I asked why he’d lied he said, “oh well, it was like 2 weeks from my birthday, so I just rounded up”. lol!

Post # 7
Member
545 posts
Busy bee
  • Wedding: December 1969

Hmm… two years is nothing!  Wink Not going to say exactly how many years, but yea.. I am older than my groom, too. 🙂

Post # 8
Member
2820 posts
Sugar bee
  • Wedding: February 2013

I’m half a year older than my fiance. My parents are always teasing me with the “cradle robber” joke. I hate it!

Most of the time it’s easy to forget…he looks (and usually acts) years older than me, so that helps. =)

Post # 9
Member
7082 posts
Busy Beekeeper
  • Wedding: July 2009

JoonBee- now I’m curious.  Everyone around here knows that I’m 11 years older than my spouse!  While it sounds like a lot, we don’t even notice the difference anymore.

I should say that no one knows we are different ages unless we bring it up.  People at work were shocked about it before they met him, but once they did everything clicked…

We didn’t get a lot of comments either, but I absolutely hate when people jokingly call me a “Cougar”.  He pursued me, not the other way around!

Post # 10
Member
345 posts
Helper bee
  • Wedding: June 2010

I’m just 11 days older, but he loooooves those 11 days and talks about how young he is until his birthday when he finally shuts it 🙂

Post # 11
Member
79 posts
Worker bee
  • Wedding: September 2009

Hmmm…. I think people only make “cradle robber” jokes when there’s really not that much of an age difference. I’m 5 years older than my fiance and no one ever makes jokes! :S At least I look younger than him!

Post # 12
Member
715 posts
Busy bee
  • Wedding: February 2010

I am a year older but The Boy corrects me all the time “nine months”. I am the one who gives him a hard time about marrying older women.

Post # 13
Member
81 posts
Worker bee
  • Wedding: April 2010

I’m four years older than him, but not a single person has made a big deal out of it. Maybe it’s because my brother is four years younger than his wife, or because fiance’s sister is seven years younger than her husband.

Post # 14
Member
102 posts
Blushing bee
  • Wedding: March 2010

I’m four years older but I look younger than him too!! He gets his panties all up in a bunch when I get carded and he doesn’t! haha!

Post # 15
Member
769 posts
Busy bee
  • Wedding: April 2010

i’m a year and a half older. i had said that i would only get married when we were 1 year apart, but i folded because when we got engaged, that would have meant waiting more than a year or throwing something together in 4 months. since i just started new job, that wasn’t going to happen, so we’re getting married when we’re two years apart. i still cringe at the thought (yes, i know it’s not a big deal!) but i can’t wait to get married to him. no matter how young. 😉

Post # 16
Member
990 posts
Busy bee

Oh we have a joke between us that I’m the “old head” … I’m EXACTLY 51 weeks older than him … yep, just one week shy of a year. It’s always fun to joke about and makes birthday celebrations fun (we’re the same age for a week! haha)

Leave a comment


Find Amazing Vendors