Did any of you not find out the gender until the baby was born?

posted 5 months ago in Pregnancy
Post # 31
Member
7678 posts
Bumble Beekeeper

tiffanybruiser :  I’m not saying it should be a factor in deciding whether or not to find out! It was more that I was worried it would feel anticlimatic to me when I had my kid since it had felt that way with my friends’ kids. Which I know is totally not the same, but I wasn’t willing to risk it lol. 

And yes, people can do both but I’m not one of them lol. And in my personal experience the friends that cared most about having everything girly pre-picked and set up, etc. didn’t actually plan the practical stuff. I’m sure moms that do both exist I just don’t personally know them lol. 

Post # 32
Member
7849 posts
Bumble Beekeeper

Fair enough. I do think team green sounds fun – just not something I have enough restraint to ever do lol. For what it’s worth our nursery is a cluttered shit show that would make Pinterest weep. I had high plans to make it super cute but …I guess nine months ended up not being long enough after all 😆. LilliV :  

Post # 33
Member
7678 posts
Bumble Beekeeper

tiffanybruiser :  hahahahhaa – ours started out OK but then the kid won’t stop growing! And my Mother-In-Law won’t stop buying clothes. We’re basically drowning in fabric and shopping bags….

Post # 34
Member
587 posts
Busy bee
  • Wedding: December 2016

It is interesting how many ‘team green’ people there are. My Facebook feed is filled with gender reveal parties nowadays (I’m not a fan). I’m not pregnant yet, but I think we would find out for ourselves and share if and when we and if want to (NOT as a gender reveal party). 

 

Post # 35
Member
11983 posts
Sugar Beekeeper

I read about it here all the time but in real life I’ve never heard anyone actually refer to being “team green.” Does it refer only to not knowing the sex or to only picking out gender neutral items as well? 

We chose not to know the sex and did not limit to gender neutral colors. The baby does not sleep in the nursery anytime soon, so we had plenty of time to decorate.

Post # 36
Member
140 posts
Blushing bee
  • Wedding: September 2017

We are “team green”. I think my husband was kinda like “seriously? you? you wanna wait?” because I’m so Type A, organizer, planner, etc. But I guess I just think – as adults, how many amazing surprises do you get like this? But I think PPs make a good point: you still are SURPRISED whether you get a call, email, cake, balloons or smoke bombs. Right? To each their own! 

We would love a 2nd child so our plan was always to do everything gender neutral. I’m not a fan of pink for girls so not finding out hopefully cuts down on that if we have a girll. I’ve also heard if you don’t know gender, people are more likely to gift from your registry rather than overload you with gender specific clothes. Which is funny bc I always always always shop from registry, but if I know gender I throw in a gender specific outfit, bows or hats. So that’s an added bonus 🙂

I’m kinda preparing myself for the unsolicited comments and opinions we’ll be bombarded with when we tell our families we’re not announcing gender/sex or names until after the birth.

Post # 37
Member
1081 posts
Bumble bee
  • Wedding: September 2017

Not pregnant yet, but I’ve always thought I would like to find out the sex to feel more connected to/prepared for the baby. However, I wouldn’t want our families to know because they would definitely buy us all sorts of gendered stuff. But I’m a terrible liar so I’m not sure I could know and keep it a secret! Maybe we’ll find out for the first and be surprised for the second (if we’re able to have 2 like we want). Currently Pinterest-ing gender neutral nurseries because hot damn I am broody…

Post # 38
Member
764 posts
Busy bee
  • Wedding: October 2019

yougatobekittenme :  Never been pregnant but we have planned not to find out the gender if we ever get pregnant. I wanted to just out off curiosity but not tell anyone to avoid the gender specific gifts. FH sucks at keeping secrets so that wouldn’t work so we’re just not going to find out. Plus I don’t want to risk being told the wrong gender like some others have experienced. 

Post # 39
Member
278 posts
Helper bee
  • Wedding: February 2018

We didn’t find out and enjoyed it. I know very few people who have chosen not to find out. 

Pros: No super “gendered” gifts and stereotypes ahead of time. Avoid “gender” (sex) reveal. Get to delay picking a name until meeting baby. Excitement when finding out at the birth! (made my not so great birth experience better) Gender neutral stuff tends to be more tasteful In My Humble Opinion and useful for future kids no matter what. 

Cons: People often pester you to find out. Also they will spend the whole pregnancy – literally – telling you that you have a girl or boy belly. Have to have two names ready.

I would definitely do it again! 

Post # 40
Member
140 posts
Blushing bee
  • Wedding: September 2017

lunalovegood88 :  Lol, yes my best friend’s first child… everyone – legit everyone – had guessed she was having a girl. I knew that the “Surprise” was important to her and that she wasn’t super fond of being told “OMG You’re having a girl” so I kept my mouth shut. She said the day before she went into labor, she almost pulled the trigger on a lavendar rug and a crystal chandelier for the nursery b/c everyone had convinced her it was a girl. Well… her Husband was the only one who said it was a boy after her shower and I remember her joking “oh please, stop, you know it’s gonna be a girl”. LOL it was a boy. They were dumbstruck and had not given real consideration to boy names. 

Leave a comment


Find Amazing Vendors