Honeymoon and Alcohol Donation Dance

posted 9 months ago in Reception
Post # 2
Member
3090 posts
Sugar bee
  • Wedding: January 2021

…what??

 

So what was it? They were asking people to donate money to dance with them? Or donate drinks? I’m super confused???

Regardless, sounds super weird lol can you please give us more deets?!

Post # 3
Member
2629 posts
Sugar bee
  • Wedding: June 2017

Oh lord lol when I opened your post I thought you were going to be asking opinions on doing this for your own wedding! As if the DJ actually said “a dollar isn’t enough”. What was the alcohol donation part, like they expected people to come forward with bottles of booze? 

Post # 4
Member
4437 posts
Honey bee
  • Wedding: January 2017

Lol that’s too funny. Pls tell me someone taped it.

Post # 5
Member
4835 posts
Honey bee
  • Wedding: July 2018

OMG no! 

What goes through people’s minds?!

Post # 6
Member
681 posts
Busy bee
  • Wedding: February 2020

Yikes, they definitely read their crowd wrong. I try not to judge dollar dances, especially if it’s the norm in their group, but the comment of “a dollar is not enough” probably turned a lot of people off or embarrassed people who didn’t feel comfortable donating more.

Post # 7
Member
9638 posts
Buzzing Beekeeper
  • Wedding: September 2015

yikes

Post # 9
Member
386 posts
Helper bee
  • Wedding: July 2017

Oh my gosh. How tacky!! Money dances are tacky enough I feel, but “a dollar isn’t enough”?! I have to know.. did anyone step forward? Most people would probably willingly give a few bucks, but in that context, probably not. I’m sure they lost a lot in “donations” that night. 

Post # 10
Member
6029 posts
Bee Keeper

Oy. I bet there was a really long line for the restrooms–I know I would have made a beeline…

Post # 11
Member
183 posts
Blushing bee

I am cringing in embarrassment for this couple 

Post # 12
Member
494 posts
Helper bee
  • Wedding: May 2019 - Country/barn

Where I am fron dollar dances are very common. I can’t think of a wedding around here that I went to that didn’t do the dollar dance tbh. However, I agree that the comment the DJ made was not appropriate. I also think the dollar dance should be something all (bride, groom, DJ) have agreed upon prior.

Post # 14
Member
232 posts
Helper bee
  • Wedding: October 2017

Wow, I’ve never even heard of a dollar dance let alone something like this. You learn something new every day!

Post # 15
Member
5961 posts
Bee Keeper

I absolutely hate dollar dances. I’ve been to 2 weddings where they had them and they are sooo cringey. Keeping in mind in Canada we don’t even HAVE dollar bills, so its automatically more…

I can’t imagine trying to amp it up with whatever this alcohol donation thing is. My goodness. 

Leave a comment


Find Amazing Vendors