(Closed) Oh, the Christmas Challenge…

posted 9 years ago in Waiting
Post # 3
Member
2280 posts
Buzzing bee
  • Wedding: April 2011

My boyfriend’s been doing the same thing! I try to give him a very brief response to his questions, or just dodge his comments, but sometimes he asks things like: “So you wanted to get married in spring, right?” “Yeah.” <shovels food in face, plays nervously with earrings> “What month do you like best?” <looooooong pause> “…I like May?” “Oh, that’s tough. May is busy.”

And then I can’t defend myself by saying “Actually, the third weekend in May would be good, because it’s between holidays and after my graduation, and it will give my sister about two months to recover from giving birth, and I don’t want to have it any earlier in the spring because I’d like an outdoor reception and we run a high risk of rain any earlier in the season and I really don’t want to get married in June because everyone gets married in June, and beside, that’s the month you got married in last time so that would just be weird for me.”

Nope. Can’t say any of it. I just have to laugh and keep eating. *sighs*

Post # 4
Member
10218 posts
Sugar Beekeeper
  • Wedding: November 2010

@minutaie: LMAO about all the things you wish you could say but can’t because of the challenge!! way to go!!

Post # 5
Member
7053 posts
Busy Beekeeper
  • Wedding: July 2010

Maybe it’s just me but it’s like applying reverse psychology in a way. The less you speak of it that the more he does?  Hmmm.  Makes you think.  If you quit talking of it or validating his “what if” or “how about this for our wedding” talk, then quite possibly he may begin to push further and take action!

 

Post # 6
Member
3587 posts
Sugar bee

Yep, he had me look up Debeers online Sunday so he can see what type of ring I like.

YEAH.

I pretended to not know what Debeers was, so I wouldn’t show TOO much excitement.lol

Post # 7
Member
32 posts
Newbee

Eh, SO commented about a wedding dress last weekend a woman was wearing while we headed to dinner downtown.  He also told me that he informed his mother he believes I am the one.   I said nothing… yet. 

Post # 8
Member
10218 posts
Sugar Beekeeper
  • Wedding: November 2010

Well maybe my M isn’t ready because he hasn’t brought up anything wedding related at all lol!!! But I am happiest doing it this way because at least I know it’s HIS decision and I have had very little input in it and I won’t feel like I forced it.  But as I said in another thread we may have some issues on December 26th if he hasn’t brought it up… Even though theoretically I should be waiting for my birthday next July before I fly over the cuckoo’s nest.

Post # 9
Member
59 posts
Worker bee

Ugh…this is getting pretty bad! We are going to BF’s boss’s wedding and he jokingly told me to be really nice to his boss and ask him for a christmas bonus for Boyfriend or Best Friend so that he can get me a ring! i just didnt really say anything and nodded. I told him that he should ask him not me! And that was the end of that…ugh. so hard! If he wanted me to i would beg his boss haha. ok just kidding. well maybe… lol.

Post # 10
Member
10218 posts
Sugar Beekeeper
  • Wedding: November 2010

@dribeiro13:lol!!!!!!!! yesterday M has college night and he does really well so i wished him good luck and told him to make lots of money so i could buy a rug for the living room. LMAO YEAH RIGHT!!!

Post # 11
Member
59 posts
Worker bee

@crebre80…oh man…i would definately have had a freudian slip and said “ring” instead of “rug”! LOL

Post # 12
Member
10218 posts
Sugar Beekeeper
  • Wedding: November 2010

@dribeiro13:luckily it was in a text lol!!! seriously i would love a pair of earrings or a bracelet first because i KNOW if he buys the ring then he is not going to want to purchase another piece of jewelry for a while 😀

Post # 13
Member
2280 posts
Buzzing bee
  • Wedding: April 2011

@bellenga: I’m pretty sure it’s exactly like reverse psychology…or it must be something like that with the way men think, haha. My sister uses the silence tactic with her husband all the time, since he’s so ornery and wants every decision to be his own. It’s like a lot of guys feel compelled to take action right away when they’re given options, so they tend to say no to things rather than think through all the pros and cons? Time to think over an idea is always good. Three months of silence on the wedding front is plenty of time for any guy to make a change in attitude, or to finally take action one way or the other.

I wonder how many guys are going to freak out when their girlfriends stop talking about marriage for months? 😛

The topic ‘Oh, the Christmas Challenge…’ is closed to new replies.

Find Amazing Vendors